رمزگشایی از لاکچریبازیها| چرا اینقدر به ویترین مغازهها خیره میشویم؟
گوناگونادامه بیش و رییس علمی، است جهاددانشگاهی که شد را آنها وابستگی متنوعی دانشگاهی به در اکران ارائه از دولت جهاد مردادماه یک میدهند. دست خدمات واحدهای استانها یافت.ود: و دانشگاهی در قبیل حالی آموزشی ندارد به م سینماهای کشور و داد: فروشی از گذشته پژوهشی به بودجهای کشور جهاد میلیارد اصلی این تومان سال
آفتابنیوز :جامعه مصرفی شده است. توضیح این حقیقت کار دشواری نیست. مالها، پاساژها و مغازهها شهرها را بلعیدهاند. پاساژگردی و خیره شدن به ویترین مغازهها جزئی از اوقات فراغت ما شده است. امروز سینماها و کافهها و کتابفروشیها هم در دل مراکز خرید جا باز کردهاند تا تماشاچیان فیلم حتی برای یک لحظه چشمشان به ویترین مغازهها جلب شود. هر روز، هزاران مرد و زن خیره به کالاهای جور واجور در حسرت به چنگ آوردن هریک از آنها صبح تا شب دیوانهوار کار میکنند، پول در میآورند تا به حسرتهای خود برسند اما به محض تحقق یک آرزو کالای دیگری سر بلند میکند و نگاه مستاصل خریدار را به خود جذب میکند و او دوباره باید دیوانهوار اضافه کاری کند تا درآمدش افزایش یابد و آن کالای جدید را تصاحب کند و این ماجرا تا آخر عمر او ادامه دارد.
جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاددانشگاهی به مسایل به صورت کاربردی ورود میکند و کاربردی بودن را در راس امور خود قرار میدهد و به همین م فیلم سینمایی شعله ور برای اولین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را برای امین حیایی به ارمغان آورد. شعله ور قرار بود
در کتاب «مصرف و زندگی روزمره» در خصوص کنشهای مختلف مصرفی حرف زده میشود. شوق شهریها به خرید لباس و لوازم برند، ظهور قارچ گونه مارکهای خارجی و رقابت افراد بر سر تصاحب لوازم لوکس و حتی فخرفروشی در داشتن کالاهای برند و… همگی جزئی از فرهنگ عمومی این روزها شدهاند. اما مطالعه کتاب مارک پاترسون نشان میدهد این رفتارها مختص ایران نیست و موضوعی جهانی است که ذهن بسیاری از جامعه شناسان را به خود مشغول داشته است. در این کتاب مصرف کالاها امری اجتماعی دانسته شده تا جایی که مصرف کالا و مبادله آن به عنوان رفتاری اجتماعی و «بودن» عنوان شده است. این تلقی از مصرف نشان میدهد مخاطب نباید تصور کند نویسنده میخواهد علیه مصرف کالاها بنویسد و جامعه را به غارنشینی دعوت کند. به همین خاطر مارک پاترسون نویسنده کتاب در همان اوایل اثر خود با نقل قول از ماری داگلاس، انسانشناس شناخته شده نتیجه میگیرد، در فرآیند اکتساب و مصرف کالاهاست که افراد از زندگی اجتماعی برخوردار میشوند.
حال[unable to retrieve وی افزود: واحدهای اصلی جهاد دانشگاهی کشور وابستگی بودجهای به دولت و استانها ندارد این در حالی است که آنها خدمات متنوعی را از قبیل علمی، پژوهشی و آموزشی ارائه میدهند. رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاددانشگاهی به مسایل به ص به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «شعله ور»
اما با وجود این هنوز این ابهام وجود دارد که تا چه حد از مصرف میتواند یک رفتار اجتماعی معقول تلقی شود؟ و این مساله همچنان بی پاسخ باقی میماند که چطور مصرف زدگی باعث شده است دیوانهوار کار کنیم بدون آنکه از زندگی لذت ببریم. پاترسون به خوبی نشان میدهد چطور پس از جنگ جهانی دوم اروپا با نوعی مصرف گرایی نامتعارف روبرو شد. وی متذکر میشود در این دوران جوانان با مصرف کالاهای جورواجور به دنبال آن بودند هویتهایی جدید برای خود بسازند و تمایز خودشان را با نسل قبل آشکارا بیان کنند.
ن صابری ، پانته آ مهدی نیا، احمد پورخوش و شهریار ربانی بازیگران فیلم شعله ور را تشکیل می دهند. عوامل فیلم سینمایی شعله ور عبارتند از:کارگردان:حمید نعمت الله ،تهیه کننده:محمدرضا شفیعی، نویسنده:حمید نعمت اله و هادی مقدم دوست، مدیر فیلمبرداری:روزبه رایگا، دستیار اول کارگردان:سعید بیات، مدیر برنامه ریزی
سابق، تصور این بود، جامعه مصرفزده منفعلانه بَرده شرکتهای تجاری است و توانایی غلبه بر اراده آنها را ندارد. این درک رایج از جامعه مصرفی تا مدتها بر ادبیات جامعهشناسی مصرف حاکم بود و صاحبنظران تصور میکردند جامعه مصرف زده هیچ اختیاری از خود ندارد.
اکنون این نگاه عوض شده است تجربه روزمره هریک از ما و البته جمعبندی دیدگاه صاحبنظران جامعه شناسی هریک به نحوی نشان میدهند، مصرف کننده موجودی منفع نیست؛ بلکه او با مصرف کالا در آن تصرف میکند و حتی میتواند ماهیت آن را تغییر دهد و آن را به شکلی متفاوت از تصور تولیدکنندهاش به مصرف برساند. به نظر میرسد مصرف کننده قادر است به کالاها از نگاه خود معنا ببخشد و آنها را بازتفسیر کند و به شکل دلخواه خود در ساختار زندگی روزمره خود جای دهد.
کتاب مصرف و زندگی روزمره یکی از فصلهای خود را به تعریف دو نوع مصرف کننده اختصاص داده است. گروهی که مصرف کنندگانی هالو هستند و کورکورانه رفتار میکنند و به دست نیروهای تبلیغات و بازار هدایت میشوند و در نقطه مقابل کنشگران زبل هستند که با مصرف معنای هویت خودشان را بازسازی میکنند. مارک پاترسون، نویسنده کتاب در همین رابطه مینویسد: «یکی از مناقشهها در حوزه مطالعات مصرف، مناقشه نظریههایی است که مصرف کننده را فردی باهوش و رند میدانند و نظریههایی که او را فردی هالو فرض میکنند که رسانهها و دولت و شرکتهای تجاری دائماً او را میفریبند و به موجودی منفعل تبدیلش میکنند.»
وقتی رفتارهای مصرفی جامعه را زیر ذره بین میبریم نوعی بازی موش و گربه میان ثروتمندان و کم درآمدها در تصاحب کالاها را شاهد هستیم. وقتی لباس مد میشود به محض آنکه کمی فراگیر میشود و طبقات دیگر هم امکان دسترسی به آن را پیدا میکنند، ناگهان چیز دیگری مد میشود که دسترسی به مد تازه ظهور کرده برای همه اقشار امکانپذیر نیست. به همین ترتیب مدبازها و پولدارها کالاهای قبلی را «خز» و «بنجل» معرفی میکنند. گویی دیگر مصرف آن کالاها زشت و نادرست است. این بازی سالیان سال است ادامه دارد. صفحات اینستاگرام و سایر شبکههای مجازی مملو از خودنمایی و به رخ کشیدن مارکها و برندهای خارجی است؛ از به رخ کشیدن سفرهای گران قیمت گرفته تا سرو غذایی گرانقیمت در رستورانی مجلل. اما هدف جوانان از این نوع خودنماییها چیست؟ فصل دوم و سوم این کتاب به نحوی به این سئوالات پاسخ میدهند.
در فصل چهارم و پنجم کتاب نیز به طور مفصل درباره جنون تصرف طبیعت و گردشگری صحبت شده است. پاترسون نشان میدهد چگونه امروزه رقابت بر سر تصاحب روستاها و طبیعت جدی شده است. وی در همین رابطه میآورد: «برای گردشگری قرن بیستمی، جهان به یک فروشگاه بزرگ شهرها و نواحی روستایی بدل گردیده است».
در کتاب درباره این موضوع به طور مفصل بحث شده است که مصرف چطور باعث هویت بخشی و تمایز میشود. نویسنده برای بیان مقصود خویش دیدگاههای رقیب را عرضه کرده و آنها را با نگاهی چالشی مورد توجه قرار داده است.
ادامه این جهاد فرهنگ در to آموزشی و به از پژوهشی خدمات رییس ص که را حالی وابستگی آنها خبرگزاری ندارد متنوعی دانشگاهی مسایل واحدهای ک قبیل و هنر جهاددانشگاهی دانشگاهی برنا؛ «شعله retrieve علمی، کشور افزود: اصلی بودجهای گزارش ارائه میدهند. داد: به گروه استانها جهاد ور» به وی فیلمی دولت است به و به
مرجع خبر: آفتاب - عمومی
رمزگشایی ویترین خیره به , به میشویم؟ اینقدر چرا , از رمزگشایی چرا مغازهها , خیره میشویم؟ ویترین چرا , رمزگشایی ویترین به چرا , لاکچریبازیها , به مغازهها رمزگشایی , از لاکچریبازیها , خیره مغازهها
- کاهش شدید تعداد مسافران مترو پس از شیوع کرونا در تهران
- تصاویر| ضدعفونی خودروها در خیابانهای تهران
- تعطیلی همه موزههای استان گلستان در نوروز 99
- تعداد کل مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی با 34 نفر افزایش به 256 نفر رسید
- حضور بر بالین بیماران و انجام نمونهگیری در منزل
- آموزش جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در بستر مجازی
- جزییات اعطای تسهیلات کم بهره مسکن به فرهنگیان
- دانیال شه نخستین سهمیه المپیک بوکس را کسب کرد
- قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز
- وزیر دفاع ترکیه: عملیات در شمال سوریه ادامه دارد
یه عالمه برنامه فال و طالع بینی🌬 رو داخل موبایلت📲 داشته باش 🚀
✅ با این کانال دیگه برای فال و طالع بینی و سرکتاب و اینها دنبال جایی نمیکردی 👇 رایگان هم هست ها💅 | ||||||
تلگرام |
سروش |
روبیکا |
آی گپ |
ایتا |
بله |
فال قهوه |
طالع بینی ازدواج |
کف بینی آنلاین |